Det fiktiva företaget heter Ebit och har funnits i två år. Företaget är nystartat och är osäkra på hur de ska marknadsföra sig. De har en logotyp som ägarens son har gjort. Denna logotyp var egentligen bara tänkt att användas under uppstart och sen bytas ut. Men företaget har haft mycket att göra från start och har inte haft tid att titta över sin grafiska kommunikation. Men nu ska företaget växa och i samband med det vill företaget också få ett nytt grafiskt utseende. De behöver en ny logotyp och en idé om en samlad övergripande stil.
Ni ska individuellt arbeta fram ett material att presentera för företaget. En pitch/presentation med fokus på företagets visuella kommunikation. Den ska innehålla en omgjord logotyp, val av grafisk kommunikation och marknadsföring - en övergripande stil till företaget Ebit. Ert material ska beskriva hur ni tycker att företagets ansikte utåt ska se ut.
(Eftersom det inte går att ladda upp pdf:en här, så nöjer jag mig med att publicera bilderna utan text till)
Logotyp:

Platsannons:

USB-minne:

E-shop:

Webbsida:

Visitkort:


Nyhetsbrev:

Bildkällor:
http://products.sel.sony.com/fj/fj-1/
http://www.fallingpixel.com/usb-stick-3d-model/4805
http://webnews.textalk.com/upload/article/bild/1/416479/Tekniska_Massan_s.jpg
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar