Kärlek - 2006

Kärlek - 2006

DESIGN, INREDNING OCH MODERN KONST

Ett stort intresse för design och inredning samt efterfrågan av min konst skapade denna blogg år 2007.

Är du intresserad av att köpa konst?
design by Anna Höyer startades år 2008 för att sälja modern konst framtagen unikt till kunden.
Skisser tas fram efter kundens önskemål av abstrakta motiv. Färger och storlek anpassas för att tavlan ska passa i ett specifikt rum.
Skicka din förfrågan till:
anna@designbyanna.se

Se mitt galleri på:
NYA TAVLOR och på min hemsida designbyanna.se

18 december 2007

Dekorationsklot i porslin, handgraverade glödlampor och julgranskulor med ljusslinga!

Oj, det blev en lång rubrik...
Tanken var först att bara skriva ett inlägg om dekorationskloten i porslin, som jag hittade i en liten butik i Drøbak (utanför Oslo) i helgen.


Jag googlade för att se om jag kunde hitta dem och hamnade, som vanligt, på en massa andra intressanta inredningssidor! =)


"I serien Light shadows leker Ingegerd Råman med ljus och skugga, något som har fascinerat henne ända sedan hon var barn. När glödlampan tänds, framkallas förstorade mönsterbilder på väggar och tak likt ett skuggspel."


www.scandinaviandesign.com


Julgranskulan (Alba) med ljusslinga i, hittar du på:
www.markslojd.se

En billigare variant finns på Rusta:
www.rusta.se

Inga kommentarer: